Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Jaha då var...

Av Åsa - 5 augusti 2009 11:07

..man fiske änka igen då!!!! Har varit det så många gånger förr....men jag blir lite rastlös när jag får egen tid. Finns så mycket att ta rätt på och nytta att göra, men varför ska jag göra det när de andra är ute på nöjen.....nej, jag strejkar idag och gör INGENTING, fast jag vet ju att det inte håller särskilt länge....de åkte för 5 minuter sen och jag har redan myrkryp i kroppen. Det är nog inte bra att vara ledig för länge...får ta mig tusan mer gjort av nyttan här hemma när jag jobbar....Undras om systeryster är hemma kanske hon har tålamod med mig en stund?!?

En annan sak jag tänkt på ett tag är varför man har mobiltelefoner, jag skulle nog inte kunna leva utan min, men vi levde ju hur bra som helst när vi inte hade dem heller....skumt hur man kan anpassa sig efter en liten teknisk pryl som det snart är en hel vetenskap att ta sig igenom innan man ens kan använda den....En liten pryl som jag vet att jag inte kan vara utan är min äggtimer, inte en sån där som ringer, utan en som man lägger i kastrullen och kollar infärgningen på hur kokt man vill ha äggen soft, medium, hard, finurlig liten grej och äggen blir perfekt varje gång....Tack mor ! för den julklappen....Kokade ägg i går kväll och fastnade fascinerat över kastrullen, kom på mig själv att stå och glo på den lilla grejen tills äggen blev klara...e´man dum eller e´man dum... Ansiktet fick ju sig ett ångkok i alla fall, men inte faaan hjälpte det....Ha det gött så ska jag hitta på nåt och göra...Eller som man sa förr när man var ute i  svängen: Guuu va trökit de ä på Bruuuuket!!!!  Tjolahopp, tjolahej det var allt från mig........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards