Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

Efter en lite tröttsam...

Av Åsa - 6 augusti 2009 23:47

...eftermiddag så kom vi iväg på kvällsfiske, jag, gubben och Persson...ungarna var skapligt nöjda och avkylda efter bad och mat så det var okej för dem att vi for....Vi hade ju ett kanonväder så det blev lite fina vyer....Fick en stor drasut på kroken (Persson) när jag skulle va snäll och veva in ett av trollingspöna....undras vad de skulle säga om man skulle försöka väga in honom till tävlingen Hoforsnappet och vilken klass skulle det bli under.... Jag fick nästan in en abborre på jigg, men den släppte precis vid båten...och jag kan bara säga att den var minst en meter mellan ögona.. ; ) För när storfiskarn talar om hur stora fiskar hon får då skarvar hon som hon vill.....tralallalalaaaa Ficke ett samtal på sjön som kändes gött och få....morsan ringde och sa att vi kunde sätta två av grabbarna på tåget på måndag, till Sundsvall, så skulle hon och farsan hämta dem på stationen...Det är åtta mil till stugan från Sundsvall men där den ligger stannar inget tåg....På torsdag tar vi bilen upp med tredje grabben och skiftar, tar med de andra hem....Mange åker med mormor och morfar ner till helgen sen. Skönt för grabbarna och byta lite miljö innan skolan börjar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards