Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Yatzy....

Av Åsa - 7 augusti 2009 22:29

....jaha och stryk fick man 4 gånger i rad...sista svängen satt gubben och hade bara Yatzy kvar att få....jag kände segern sötma i munnen, men vafan han fick ju in Yatzyn så den segern svischa bort den oxå....fasen vilken surig och dålig förlorare jag kan va....surläppen hängde så långt ner att jag nästan snubblade på den... : ( men han ska få igen, det lovar jag bara jag kan komma på nåt sätt att manipulera datorn med....hmmmm..lite väl avancerat kanske...vi spelar nämligen Yatzy på datorn som jag köpte för fler år sen på Zylom....men det har blivit många roliga stunder, med vänner och barn oxå.....ska ta och mumsa i mig lite götta och ta en cider nu...mmm ni läste rätt...nu har jag vallat in alla juveler och då kan jag ta en Päroncider...dricker ju nästan aldrig nå alkohol nu för tiden...kan ha riktigt kul utan...men jag kan tycka att det är gott med en öl eller cider ibland....det finns ju folk som jävlas och pikar mig för det, men det tål jag...Gubben brukar köpa typ 6 olika burkar cider åt mig i maj och det brukar vara typ 3- 4 kvar i september...jäntan kan komma och ta de som blir kvar då...det kan ju bli "skinn" på dem.......Hade väl en hel del fyr för mig i tonåren och det blev en hel del fester.....Aurora...tviiiii, Explorer...usch....Tyskt lantvin... men hualigen...ja , det har blitt en hel del öl oxå med är ju faktiskt gott... Har lite svårt för vin...det liksom surna till nere i maggropen bara jag tänker på det...Nja,man har väl helt enkelt legat av sig på den fronten....Fast visst skulle det vara kul och hänga på bruket, ta en öl och gå på folkan...Avsluta kvällen med en "snusklåda" och en pucko på Zakkas....det var fanemej tider det....sitta och häcka på snutmuren och kolla in grabbarna, jojo, komma hem med blåsgitarr och huvudvärk....Men kul hade vi!  Skulle vara idag det....Ha det gött nattelinattar lite senare.....

 
 
lollo

lollo

7 augusti 2009 23:58

YATZY är ett satans spel..får alltid stryk.
Då är jag oxå en SURLÄPP...Ta du dig en CIDER
och hoppas du vinner en annan dag på yatzy.
/lollo

http://lollopettersson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards