Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Tooodelidooo...

Av Åsa - 11 augusti 2009 22:44

...och tjohoooo...nu har vi varit och lämnat gubbens förstärkare på lagning...den gick nämligen sönder igår kväll när han fippla med stereon.( kostar en halv förmögenhet med en ny ) Okej han kan dona med mycket och är händig på många vis men där går gränsen....Fixade till exempel ett spö som gått sönder vid Lissjön i dag så att Li kunde fiska...håller väl så länge det håller, men det gick i alla fall att kasta med...Järven konstaterade då att Björklund är händig på många vis... ; ) och jag höll ju bara med. Nu sitter karlarna som är hemma, gubben, sonen och hunden och glor på tvn medans jag lattjar med datorn....Fick en kopp kaffe i Standarn nu på kvällningen och jag måste säga att valpen/kalven Prins är en riktig sköning...han bara lullar med..Har fått sett bilder och film på vovve bäbisarna, blivande barnbarnet, men hua vilken goding....fy va fjollig man kan bli. Pratat med grabbarna som är i Jämtland, lite smått lappsjuka tror jag de är..ville att jag skulle kolla upp vädret där uppe i morgon på yr.no. sol skulle de få....bra för vi ska fiska sa de då...o tippat tänkte jag..det är väl det som mormor och morfar gör för det mesta och grabbarna tycker ju att det är minst lika kul de oxå.....Just ja, gubben for ju och fiska på eftermiddagen och han fick en regnbåge på ca 1,5 kilo.....Nu får ni ha en riktigt god natt, så ska jag snusa kudde och kurera gam nacken medans gubbe agerar sågverk...ZZZZzzzzZZZZzzzz Natti på er alla ... Kramizz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards