Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Jävlar va...

Av Åsa - 15 augusti 2009 21:10

...häftigt det är, jag tror jag dånar....kommer inte att va mig själv på flera dar nu...Dessa härliga bilar med glänsande lack, gnistrande krom och mullrande motorer....man skull vara ägare av nå dylikt. Såg en så fantastiskt fin cheva svart och grå....sjukt snygg, har nog ändrat uppfattning om mitt färgval på en cheva Bel Air....Fanns ju många andra snygga ekipage oxå...Vi stod, jag och gubben, bredvid ett

par luttrade raggare...en av damerna i sällskapet var så där härligt klapprak i käften, sånt tilltalar mig....Hon hysta upp plastmuggar, brännvin och groggvirke o stod där och var lite av en kommentator...kunde inte låta bli att dra på smilbanden rejält, när hon såg en BMW burna loss utav helvete , och hon hystar ur sig: Ta du din jävla turk-amazon och far här ifrån...gaaaahhh!!! En stund senare kom det en jeep och hon säger: Va fan har du här och göra på en cruising med en svampbil.....Klämkäck dam i ålder kring 60...Härligt...Det var i alla fall en upplevelse att se dessa bilar....Kul att det händer nåt på Bruket....Pappa min sa ju alltid att man dofta plåtluder när man skulle till Hofors som tonåring.....han syftade nog på sällskapet vi umgicks med/i HoforsMotorUngdom (HMU) den tidens raggare....Jag dregglade nog en hel del och det var nog inte bara runt mun det blev blött...snacka om tryck i trosbotten när de gasar på med en redig V8, det mullrar ju så förbannat skönt......Det var nog näst intill snigelspår på backen när jag motvilligt gick till Skodan för hemfärd......

 
 
Ingen bild

Lena L

16 augusti 2009 13:24

Jag skrattar så tårarna rinner Åsa!Du är för underbar att uttrycka dig i skrift. kram Lena

 
Jag med åsikter

Jag med åsikter

29 september 2009 14:14

Det enda bättre sakerna någon skrivit om raggare som jag läst på länge.
Roligt inlägg att läsa.

http://asiktsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards