Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Skåda en Skoda....

Av Åsa - 14 augusti 2009 22:00

....som  fått ny klädsel och total sanerats både in och utvändigt...pust...fick med mig gubben på tur till Gävle och inköpte ny bilklädsel och ratt muff....Tog även tillfället i akt och var till ett par vänner ute i Bomhus på en kaffeslurk...Trevligt!!!! Väl hemma igen var vi och kolla av läget hos svärmor och svärfar...skapligt med dem oxå...Ner till Benny, sjuklingen, och kolla hur han mådde.... fått en släng av minisvinis tror jag... oink oink...Kom på den geniala idén att vi skulle byta klädseln och fixa på eftermiddagen, idioti, om man får vara efterklok...För det första så är man ju smidig som ett kylskåp och en Skoda Fabia är ju inte särskilt stooor, för det andra så hitta vi inga krokar att häkta fast den förbaskade klädseln med i förpackningen...Trodde nästan klädseln var inhandlad på Ikea, det brukar ju kunna fattas nåt i deras förpackningar, eller så får man en massa över när man skruvat klart....Hur som helst så fick vi ju använda oss av gubbens scouttalanger...Jag kan säga att, Gud nåde den som spiller nåt på sätena nu....Bilens nya kläder sitter nämligen som berg med all världens knutar och knopar....Vet ni vad jag hitta när jag skulle dra på sista nackstödsskyddet då?? Ni kan aldrig gissa......Jo, de förbannade, jäkla krokarna...det var så dags då....fan va fort det skulle ha gått och fixa klädseln om man hittat dem direkt...Där har man krupit runt som en flodhäst i en frysbox utan kyla och haft alla möjliga konstiga ställningar på kroppen.....Tur att häcken ( den gröna ute) är oklippt annars kanske grannarna anmält en för förargelseväckande beteende.... ; ) Fast den bjuder jag på i såna fall...Har man inte sett vad Gud ( eller mor och far; ) )har skapa så får man stå där och gapa....Det blev ju ännu mer Ikea över det hela då vi fick en helvetes massa krok över, som inte ens duger till att fiska med....Rattmuff har jag oxå satt i, en greppvänlig, inte nå lurvigt sattyg....Lite pimp my ride har det varit idag..putsat och gnott på bilen hela dan..... nu ska jag pusta ut vid tvn....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards