Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Återkommit från äventyr....

Av Åsa - 2 augusti 2009 23:11

...på en av Hofors stora blå, Storgösken. Kvällen började med att molnen tornade upp sig och vi funderade på om vi skulle klara oss undan regnet, vilket vi gjorde. Den stora frågan för kvällen var vilket djup vi skulle trolla på och vilken wobbler vi skulle lura fisken med....efter att ha tagit det vi trodde stämde för bästa huggning, så puttrade vi iväg, puttrade och puttrade....inte ett enda hugg...men inte grinade vi för det, vi bytt djup och wobbler...ekolodet knattrade på som en jävla teleprinter men inte fasen fick vi nå fisk för det...Stor fisk, tre meter, stor fisk, sju meter, liten fisk, fem meter.....Bytte farväg och for åt helt mosatt håll än vad vi brukar, det sket sig det oxå om man så får säga....så vi vände och då hände det nåt spännade, min spötopp böjde sig och karlarna gasta att jag hade napp, helt plötsligt hade Pervo napp oxå....hmmm....tjo och hej vad det nappa helt apropå....men det var ju för fasiken bottennapp för oss båda på samma jävla ställe som det gått många wobblers åt helvete...vi satt fast med dryga metern mellan oss....hmmmmm, vad det nu var vi fastna i ,nu som många gånger förr,så stal det då i alla fall våra wobblers...just det stället måste se ut som en sportfiskebutiks hylla om man går under ytan, rena guldgruvan med andra ord...men här vilar ju inga ledsamheter så det vara bara och knyta på nytt och ta nya tag....Senare på kvällen blev det nästan vindstilla och vi njöt av att bara vara ute...kan ju säga att ibland önskar man att man var rustad som en karl, som kan hänga fram vännen och uträtta nr 1 utan bekymmer...Själv fick man töja ut blåsan och hålla god min, tur att det blev vindstilla och tack gode gud för trosskydd... ;) Vi  fikade och pluttrade på ända fram till strax efter 22.00, så det blev i alla fall ca. 4 timmar på sjön... Snacka om att man la bena på ryggen upp i buskagen så fort man fick fast mark under fötterna igen....lättade nog ett par kilo i takt med att blåsan tömdes...Kvällen slutade med lite fina vyer över vattnet....trevligt hade vi, trots att vi alla tre blev utan fisk.... Ska natta mig nu.... Natti, natti  ; )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards