Alla inlägg under februari 2010

Av Åsa - 7 februari 2010 12:54

....Bruks var god dröj. Lite så känner man sig just nu, man ska hinna med allt och alla osså får man inte glömma bort sig själv där i mellan. Ska skjutsa farmor in till farfar i Gävle på eftermiddagen, han blev inlagd igår igen......Tack Annika för omtanken och kramen det känns så gött att veta att du tänker på mig......Lite funderingar finns ju naturligtvis nu om hur det kommer att gå att börja jobba, måste ju komma ihåg att ha alla mål med mig som jag behöver under det skift jag gör osv. Fast jag tror ju inte att det kommer att vara några problem, lite värre kanske det blir då vi ska flytta....lätt hänt att man glömmer bort sig då kanske.....om det blir rörigt runt i kring....det visar sig. Haft Micke på besök en sväng, han var hit o slängde käft en stund. Pratat med Köpman oxå. Gubben och jag har haft en del samtal vi oxå, han jobbar, men det är så när vi jobbar att vi har god kontakt för att det ska funka med allt runt omkring. Ska ta och ringa mina föräldrar en sväng nu och se hur det är med dem.......Har precis slurpat i mig lite tacosoppa...mumma som attan det. Ska ju "flyta" i 1 o en halv vecka till innan jag får påbörja pure/mosad mat perioden på två veckor.....börja nästa längta dit lite smått. Det ska bli gott att få tugga mat igen.....Ska nu    ge nackspärren en duvning med Voltaren gel innan vi far till Gävle, så ha det gött alla goa oh glada. Kramizar Åsa

 

                

Av Åsa - 6 februari 2010 12:51

...som kryper sig på, inte direkt skönt men det är bara att härda ut. Tagit en tablett, så kanske det lägger sig. Har just nu 2 hundar här, en på snart 11 år och en på 7 månader.....tikar dessutom båda två......Den äldsta försöker sätt respekt i den lilla...tror inte att det går så bra...fniss!!!! Nu får minstingen Aztra sig en rastning av Mange bus.....Har Flisan här för att de har fåttlov att köra in svärfar/farfar till lasarettet igen....han är inge piggelin, j@vla sjukdom det är cancern....usch och tvi. Väntar på att de ska höra av sig så jag vet hur det går........ Nu har jag precis kommit på vad jag ska laga för kvällsmat...det blir en Hermansson, potatisgratäng md mustigt och mumsigt kryddad köttfärs o mycket lök....jummie tycker familjen. Magnus beställde lite grönsaker till det så han kan göra en sallad att ha till.....Ska väl åka och shoppa lite med gubben när han kommer hem...inte i skick att kuska runt själv just nu, känns det som......Har haft en skapligt lugn förmiddag, kan jag behöva efter allt ståhejande som varit ......Ska ta och titta efter lite nya gardintyger på nätet en vända och lite annat kollijox som jag vill ha.......Måste ha något att pyssla med, har tröttna på Wii och tv gluttnade och dator knattrande....rastlös som få. Kanske det blir nåt gjort i alla fall.....det visar sig om man hinner med för vi har fullt upp med allt runt omkring......

Av Åsa - 6 februari 2010 08:05

...som grina och krafsade på ytterdörren i morse kl. 5 då, jo lilla Aztra ludentass...moffa stängde ju dörren och försvann, så momma Åsa fick vackert hoppa i ett par skor och jacka för att ta ut henne på en pink vända. Sen var hon nnöjd och belåten då hon fick ha hela moffas säng för sig själv.....Efter det har jag mellen varven blivit noga tvättad av en liten sträv tunga på min hand....hon är då för go.......Vid 7.30 så var det dags för morgonprommis, skönt ute och en hund i andra änden av kopplet som hade fullt sjå med alla fåglar, hundars kiss fläckar, bilar och lek i snön.....Lite mycket goa dofter hätr i Beverly Hills åt henne. Har precis gett henne frukost och sitter för att peta i mig min frulle oxå....grabbarna sussar sött på övervåningen...får se om jag och Aztra tar en tur till Storvik och hälsar på under förmiddagen...det visar sig. Ha det riktigt bra idag nu gott folk.

Av Åsa - 5 februari 2010 21:09

....ska strax gå och lägga mig. Har rastat snabeldraken en vända och flängt av dass. Skulle behöva torka köksluckorna, men usch vad träkigt, så det blir en annan dag......Varit med mediciner till farfar, som inte alls är pigg, Matte skottade bort snöplogvallen åt dem i samma veva. Varit och skjutsat Malin och Martin på coctailparty...de var såååå söta i sina fin stassar. Lite problem med klackarna hade Malin på sina nya skor....hahaha. Behöver inte inta såååå mycket alkohol i kväll då för det slirar ju på under fötterna ändå......gubben har lagt sig, han ska ju upp till 5 i morgonbitti igen och jag ska göra honom sällskap alldeles strax. Jag har ju lilla Aztra här som är van att gå ut och kissa på morgonkvisten, så det är bara för momma att pallra sig upp. Grabbarna sitter och tittar på tv mumsandes en massa chips och ostkrokar, tänk att jag inte ens är sugen....skumt. Aztra däremot gör allt för att försöka få sig en godbit..... Nu är det dags att inta ryggläge i sängen och snarka kapp med moffa Roffe....Natti på er alla!!!!!

Av Åsa - 5 februari 2010 06:45

.....or NOT!! Varit vaken sen 4, tänkte klappa i för gubbben då, trodde nämligen att han försovit sig......gaaaaah!! Han skulle upp till 5, så det var väl tur att man höll fingrarna i styr....Har legat som någon j@vla propeller Harry sen dess. Försöker just nu att få upp tre trötta juveler som ska till skolan och det är inte det allra lättaste, jag har ju lite humör oxå på morgonarna...eller vad det heter. Flyter på med ditt och datt. Får väl se om man får något gjort under förmiddagen eller om man ska åka på turné och kolla in la familia i Storvik. Hoppas ni alla får en bra dag och ett härligt fredagsmyyyyyys till kvällen......

Av Åsa - 4 februari 2010 10:34

....är så less skiten. Pelletsbilen (lastbil) körde sönder vårt fint packade gård igår så kommer vi knappt in och ut på infarten/gården. Hmmmm, tur att man har kontakter, snälla Jocke, vår granne skulle fixa med traktor när han sluta för dagen och dra av åt oss. Kan inte någon bara knäppa med fingrarna så det blir vår. Gårdagens ledsamheter, blev lite lättare idag när jag fick svar på några ?, Tack för det Kristina på sektion 12 i Hofors. Ska väl försöka sippa i mig mitt delikata mellanmål och göra ett ryck,kanske får dammtussarna sig en duvning, näääe just ja, de skulle jag ju jaga i morgon förmiddag då alla är utflugna och jag är själv. Vill oxå tack Bången och Kerstin som står ut med mig och mina tossigheter, vad vore jag utan er INGETING.....Gubben åker med på ett hörn han oxå....han härdar ju fortfarande efter så många år ut med kärringa. Kolade midjemåttet idag med mått bandet, hmmmm, skumt måttbandet måste ha blivit sträckt eller nåt konstigt sånt, eller kanske det är så att kärringa krymper....fniss....väldigt härlig känsla även om det är en lång väg att gå, så känns det skönt att se i ett så tidigt skede att det fungerar att göra på det sätt man blir rekommenderad......HÄRLIGT!!!!!!

Av Åsa - 3 februari 2010 21:36

... nå mycket roligt eller klokt att komma med just nu. Är bara så förbannad, ledsen ,frustrerad och full i huvudet med en massa tankar om hur det kommer att bli lite längre framöver. Kanske tar saker och ting en positiv vändnig eller så får man ta och göra nåt åt situationen. Vem vet??? INTE JAG I ALLA FALL....suck!!! Får vänta och se åt vilket håll det bär hän, kommer tankar som: Varför gjorde jag denna op nu ? Sjuka tankar som florerar i min hjärna. I vilket fall som helst så ställs allt på sin spets. Någonting som i alla fall är roligt är att när gubben krama om mig idag, så sa han att det kändes att jag börjar bli mindre.....det var lite gött att höra. Orkar inte med att tänka på allt annat.....är pigg i kroppen och mår bra i övrigt. Har kommit på att det funkar med messmör för min del om magen inte vill det jag vill....o en enkel liten tesked sätter raketfart på magen...otroligt. Skiiiit roligt!!! Fick mina agraffer borttagna idag och distriktsköterskan som gjorde det önskade mig lycka till och tyckte att jag var otroligt motiverad och pigg. Kul att man ser att jag är motiverad och går in för att göra det som krävs. Nu ska jag dricka upp min choklad och krypa ner med en bok för att skingra tankarna, för här brukar det inte vila mycket ledsamheter, så de ska väck. Tar nya friska tag i morgon och kanske kan något ? räta ut till ! istället under morgondagen.....Kram på er alla och Natti!!!

Av Åsa - 3 februari 2010 07:56

...hunnit duscha, smort min lekamen och det tar tid, skjutsat ungar och landat med frull vid datorn. Ska iväg och ta bort agrafferna på magen kl. 9, så det är väl lika bra man kämpar på med frullen så man hinner. Gubben fick sovmorgon, så han sussar sött. Ska väl iväg på p-möte på eftermiddagen. Var till Gävle igår oxå, hämtade hem farfar från lasarettet, himla tur att han har farmor, som de strula till det med gubbbens mediciner, man ska ju för i helvete vara frisk idag för att orka vara sjuk....men det löste ju sig här hemma på HC, där fick vi hjälp av gudomliga A-C Stenegard och J-E Nielsen att lösa problem...Klanen Björklund har ju haft J-E som husläkare tidigare....Ni är toppen. Skönt att han är hemma igen farfar. I dag har vi bara - 4,4 på morgonkvisten, sköööönt, men det blåser lite väl mycket i stället. Fast man kan ju låtsas att våren är i antågande, så står man ut  med det oxå. Ni får ha en God morgon och dag, så får vi se om jag tömmer huvudet på nå klokigheter eller tokigheter till kvällen här på datorn....det visar sig. Kramen på er alla.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards