Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Åsa - 26 mars 2010 19:12

...njuter av kvällsmaten, har farit runt som en tok under eftermiddagen. Nu smakade det x-tra gott med sweetchili kyckling, svamp/lök/minimorotsröra, jasminris och egenhändigt hopkollijoxad  kall cremefraichesås....mumsigt värre, är det fredag så är det....Jiiihoooo, magen protesterar högljutt och det är väl den enda nackdelen eller vad man ska säga med operationen, att magen pratar på så fort man stoppar nåt i kakhålet.....Fast det kan man faltiskt stå ut med...det var värre när man prata med röven för jämnan innan operationen och det både lukta och lät.......den sortens skiiiitsnack är det otroligt mycket mindre av nu....sköööönt om inte annat för min omgivning...fniss.                                
                     

 

 

                                   

Av Åsa - 26 mars 2010 13:41

...och jobba och strax före det kom Ove och slängde lite käft.....han skulle ner på Carlssons och käka lunch...mummigt värre!!! Själv tog jag en liten längre promenad med Aztra luden tass...hon är väl för go den lilla tokan. Tidigare på förmiddagen var ner en sväng på Bruket och fixade medbusskorts påladdningar och hämtade ut diverse paket på posten...hoppas de passar t-shirtarna jag köpte åt Mange bange bus...får se när han kommer hem om de faller honom i smaken....Hoppas!!! Kerstinälskade go hjärtatvar hit med två begonier som Lena på gamla jobbet varit och shoppat på sin rast...ett fint kort var det med oxå...Tack för det min forna arbetskamrater, jag saknar er oändligt mycket jag.......och tack för omtanken det värmer. Blir fina i mitt köksfönster nu till påsk. Om ni inte har något för er så kanske vi syns i Blåkulla, jag brukar börja värma upp kvasten redan nu....så den hinner bli riktigt varmkörd innan avfärden.......

 

              

Av Åsa - 26 mars 2010 07:14

...det var att kliva upp. Gubben skulle få sovmorgon, men vem är det som uträttar sina behov på dass nu då om inte han......Läste lite för länge i går kväll, knske det är därför man är seeeeg....jäkligt bra bok!!! Fastnade i den och glömde tiden, kan varmt rekommendera den. Den heter Nattfåk av Johan Theorin....Minstingen käkar pizza till frukost....blääääisch. Han hade kvar av sin från kvällsmaten igår. Själv har jag precis petat i mig en underbar kesomacka och en handfull med tabletter....bara pillren fyller upp min lilla magsäck till bredden.....Om ni funderar hur det går med vikten, så kan jag bara säga att snart så har man tappat 1/4 av hundra kilo...det är faan inte illa pinkat...eller vad man ska säga.....De lixom lever ett eget liv kilosarna, fast det gjorde de ju förut oxå, fast då gick det mestadels uppåt....Skööönt att åtminstone det här med operationen fungerar som det ska, resten blir nog bra det oxå i slutändan....Efter att tanta Åsa får gå till hjärnskrynklaren eller ska vi säga strykaren och räta ut alla ? till !, då blir det nog mycket enklare här i livet....det är min tur att lätta på stenarna i ryggsäcken nu, för att kunna knata vidare i livet.....så det så. Nu får ni ha en underbar fredag och ha ett härligt fredags myyyyys till kvällen....Kramen på er alla!!!!

 

 

                                     

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards